לא רציונלי
  • בית
  • דיגיטל
  • בית
  • דיגיטל
No Result
View All Result
לא רציונלי
בית הטיות קוגנטיביות

שנאת ההפסד – הגדרה, סקירה ודוגמאות

שנאת ההפסד בכלכלה התנהגותית מתייחסת לתופעה שבה אובדן אמיתי או פוטנציאלי נתפס בעיני אנשים כחמורים יותר מבחינה פסיכולוגית או רגשית מאשר רווח שווה ערך. למשל, הכאב של הפסד של 100 דולר הוא הרבה יותר גדול מאשר השמחה שנצברה במציאת אותה סכום.

שנאת ההפסד
זמן קריאה מוערך : < 1 דקות בלבד!

מהו שנאת ההפסד?


שנאת ההפסד בכלכלה התנהגותית מתייחסת לתופעה שבה אובדן אמיתי או פוטנציאלי נתפס בעיני אנשים כחמורים יותר מבחינה פסיכולוגית או רגשית מאשר רווח שווה ערך. למשל, הכאב של הפסד של 100 דולר הוא הרבה יותר גדול מאשר השמחה שנצברה במציאת אותה סכום.

מחקרים פסיכולוגיים מצביעים על כך שכאב האובדן הוא פסיכולוגי חזק פי שניים מהשמחה שאנו חווים בעת הזכייה. עם זאת, כמה מחקרים מטילים ספק גם בהשפעה המעשית או אפילו בקיומה של שנאת ההפסד. עם זאת, יתכן כי פחד מוחץ יכול לגרום למשקיעים להתנהג בצורה לא רציונאלית ולקבל החלטות השקעה גרועות.

 

שנאת ההפסד

דוגמאות לשנאת הפסד שמשקיעים עלולים ליפול בהם

1  השקעה בהשקעות מובטחות עם תשואה נמוכה על פני השקעות מבטיחות יותר הנושאות סיכון גבוה יותר
 2 אי מכירת מניות שאתה מחזיק כאשר הניתוח הרציונלי הנוכחי שלך של המניה מצביע בבירור שיש לנטוש אותה כהשקעה
3 מכירת מניה שעלתה מעט במחיר רק כדי לממש רווח של סכום כלשהו, ​​כאשר הניתוח שלך מציין כי יש להחזיק את המניה זמן רב יותר לרווח גדול בהרבה
4 לומר לעצמך שהשקעה אינה הפסד עד למימושה (כלומר, כאשר ההשקעה נמכרת)

רוצה לקבל אחד לחודש מאמרים נבחרים?

Tags: הטיות קוגנטיביותכלכלה התנהגותיתשנאת ההפסד
פוסט קודם

אפקט הבעלות – הגדרה, סקירה ודוגמאות

פוסט הבא

ששת כובעי החשיבה של בונו

פוסט הבא
ששת כובעי החשיבה של בונו

ששת כובעי החשיבה של בונו

כלכלה התנהגותית בקצרה

https://irrational.co.il/wp-content/uploads/2020/10/יחסיות.mp4

אל תחמיצו

ארכיטקטורת מידע

ארכיטקטורת מידע לשינוי התנהגות

איך למכור יותר?

איך להגדיל מכירות באמצעות כלכלה התנהגותית?

מערכת הפעלה של המוח

כמה מידע המוח מעבד בשנייה?

דחיפות קלות

דחיפה קלה לחיים בריאים יותר

הבלוג הלא רציונלי

מדי יום אנחנו עומדים בפני 35,000 החלטות
לקום עכשיו או לשים שעון לעוד 5 דקות?
לאכול שוקולד או תפוח?
להזמין את המוצר הזה או הזה?

איך כל ההחלטות הללו מתקבלות מבלי שבאמת חשבנו עליהם והחלטנו מה נכון עבורנו?

גלו את העולם הלא רציונלי של המוח שלנו
איך הוא פועל ומה מניע אותו לאורך היום

קטגוריות

  • דיגיטל
  • הטיות קוגנטיביות
  • לא רציונליות
  • ניסוי בקטנה
  • עסקים
  • קבלת החלטות

מאמרים אחרונים

  • תורת התועלת – הגדרה, סקירה ודוגמאות
  • ששת כובעי החשיבה של בונו
  • שנאת ההפסד – הגדרה, סקירה ודוגמאות
  • אפקט הבעלות – הגדרה, סקירה ודוגמאות
  • אפקט הצופה מהצד – הגדרה,סקירה ודוגמאות

ניוזלטר לא רציונלי

© 2022 Irrational | כל הזכויות שמורות

No Result
View All Result
  • בית
  • דיגיטל

© 2022 Irrational | כל הזכויות שמורות