No Result
View All Result
לא רציונלי
  • בית
  • דיגיטל
  • בית
  • דיגיטל
No Result
View All Result
לא רציונלי
בית דיגיטל

מה זה מותג לפי הכלכלה ההתנהגותית?

מה זה מותג? איך הכלכלה ההתנהגותית מתייחסת למותגים? ומה עלינו לעשות כדי להיות מותג גדול? מוזמנים לקרוא במאמר שעלה לאתר

Irrational by Irrational
ינואר 14, 2022
in דיגיטל, עסקים
0
מה זה מותג?
0
שיתופים
99
צפיות
Share on FacebookShare on Twitter
זמן קריאה מוערך : 2 דקות בלבד!

מה זה מותג?

למילה מותג ישנן הגדרות רבות, יש הטוענים שמותג זה מה שאומרים עלייך כשאתה לא נמצא בחדר, יש כאלה שבטוחים שבעזרת לוגו מושלם רמת המיתוג שלך תעלה אך כל אלה הם אמונות תפלות והערכות שיווקיות חסרות בסיס מדעי מספק. 

אז מה זה באמת?

הניורו-כלכלן פטר קנינג חקר יחד עם עמיתיו את סריקות המוח של אנשים שהוצגו להם תצלומים של זוגות מותגים, בכל פעם שהוצג אחד התצלומים, היה על הנבחן לבחור מותג אחד לרכישה. המחקר העלה שני ממצאים עיקריים. ראשית, כאשר המותג המועדף נכלל בתצלום אזורי המוח שהוזנקו היו שונים מאלו שהוזנקו כאשר שני מותגים לא מועדפים נחשפו. כאשר המותג המועדף היה נוכח, הבחירה בוצעה מיידית, ובהתאם, נרשמה פעילות נמוכה יותר באופן ניכר באזורים המעורבים בחשיבה רפלקטיבית, אפקט לו קראו המדענים "הקלה בקליפת המוח". מנגד הוזנקו אזורי מוח המעורבים בחשיבה אינטואטיבית. במילים אחרות למותגים חזקים יש השפעה אמיתי על המוח שמאפשרת קבלת החלטות אינטואטיבית ומהירה מבלי לחשוב. בנוסף, הקלה זו בקליפת המוח מתרחשת רק עבור המותג המוביל של הנבחן – אפילו המותג שדורג במקום השני לא מפעיל את קבלת ההחלטות האינטואטיבית הזו. המדענים קוראים לכך "אפקט המותג המועדף". 

עכשיו במילים קלות יותר?

במילים קלות יותר, מותג זהו מצב שבו הלקוחות או הצרכנים משתמשים במערכת 1 בלבד ואינם צריכים כלל את מערכת 2 בקבלת ההחלטה האם לרכוש את המוצר או לא, זהו המצב האידיאלי הגבוה ביותר של מותג אך כמובן שישנם דרגות מיתוג אינדיווידואליות ומותג אינו סטטוס כללי אלא סטטוס אינדווידואלי במערכת יחסים של הצרכן והלקוח, ככל שהאמון גדל וקבלת ההחלטות מתקבלת אך ורק על ידי מערכת 1 בצורה אינטואטיבית כך רמת המותג אצל אותו בן אדם גבוהה יותר.

ואיך זה נוגע אלינו?

על מנת להפוך חברה למותג עלינו לתת לצרכן את כלל הכלים להשאיר את ההחלטה במערכת 1, עלינו להצליח לעקוף את מערכת 2 ולהשאיר את ההחלטה במערכת 1 עבור מספר מרבי של צרכנים – כך ניתן להפוך למותג.

איך עושים את זה?

מוזמנים להמשיך לעקוב אחרי המאמרים בבלוג, אנחנו ממליצים לכם להתחיל במילון מושגים ובמאמר על מה זה כלכלה התנהגותית

רוצה לקבל אחד לחודש מאמרים נבחרים?

________________________

(פענוח הצופן השיווקי, פ. בארדן)

Tags: הטיות קוגנטיביותכלכלה התנהגותיתמה זה מותגמותגמיתוג
פוסט קודם

אלימינציה באמצעות אספקטים

פוסט הבא

כמה מידע המוח מעבד בשנייה?

Irrational

Irrational

פוסט הבא
מערכת הפעלה של המוח

כמה מידע המוח מעבד בשנייה?

מומלץ עבורך

תורת התועלת

תורת התועלת – הגדרה, סקירה ודוגמאות

9 חודשים ago
ששת כובעי החשיבה של בונו

ששת כובעי החשיבה של בונו

10 חודשים ago

תקראו למטה

משווקים, פוליטיקאים, בעלי עסקים ועוד רבים למדו את השיטה איך לשחק במערכות ההפעלה של בני האדם והם מנצלים את זה יום - יום לטובתם האישית.


הבלוג הזה נכתב כדי לחשוף בפניכם את תובנות הכלכלה ההתנהגותית שמפתחות מדי יום.
בבלוג תוכלו למצוא דרכים מעניינות כיצד להטמיע את הרצונות שלכם באנשים מסביבכם וכיצד מערכת קבלת ההחלטות שלנו מתנהגת כאשר היא צריכה להחליט.

מקווה שתתחברו לתוכן הבלוג, תרגישו חופשיים לשתף
בתחושות וברגשות שלכם כלפי הנכתב כאן

קטגוריות

  • דיגיטל
  • הטיות קוגנטיביות
  • לא רציונליות
  • ניסוי בקטנה
  • עסקים
  • קבלת החלטות

מאמרים אחרונים

  • תורת התועלת – הגדרה, סקירה ודוגמאות
  • ששת כובעי החשיבה של בונו
  • שנאת ההפסד – הגדרה, סקירה ודוגמאות
  • אפקט הבעלות – הגדרה, סקירה ודוגמאות
  • אפקט הצופה מהצד – הגדרה,סקירה ודוגמאות

ניוזלטר לא רציונלי

© 2021 Irrational | כל הזכויות שמורות

No Result
View All Result
  • בית
  • דיגיטל

© 2021 Irrational | כל הזכויות שמורות