לא רציונלי
  • בית
  • דיגיטל
  • בית
  • דיגיטל
No Result
View All Result
לא רציונלי
בית הטיות קוגנטיביות

אפקט ההילה – הגדרה, סקירה ודוגמאות

אפקט ההילה מתאר מצב בו רשמים חיובים של אנשים בתחום אחד משפיעים באופן ישיר על תחושותינו בתחום אחר

אפקט ההילה
זמן קריאה מוערך : 2 דקות בלבד!

למה שמישהו יקנה רכב של אפל?

לאחרונה נפוצו שמועות שאפל מתכננת להיות יצרנית רכב, הבאזז לא איחר לבוא ואם הייתה נפתחת רשימת המתנה כנראה שהיא כבר הייתה מלאה. אז למה זה בעצם קורה?

אפקט ההילה

הטיית אפקט ההילה מתאר מצב בו רשמים חיובים או שלילים שלנו בתחום אחד משפיעים באופן ישיר על תחושותינו בתחום אחר. בהתנהגות צרכנים אפקט ההילה מתאר מצב בו צרכן מעדיף מוצרים מסוימים עקב חוויות חיובית עם מוצרים אחרים מאותו היצרן. אפקט ההילה הינו הפלט של מודעות מותג חזקה.

אפקט ההילה יכול להתרחש גם בצורה שלילית כאשר צרכן איננו מעוניין לקנות מוצר מסוים מיצרן בגלל חווית עבר שלילית. אפקט זה מתרחש מכיוון שבעת קבלת ההחלטה אנחנו מסתמכים לא רק על מידע אובייקטיבי אלא גם על מידע סובייקטיבי ובונים לעצמנו תמונה משולבת של התובנות האובייקטיביות שהמוח מעבד עם התובנות הסובייקטיביות אשר המוח עיבד בעבר והוא יודע לשלוף בעת קבלת ההחלטה, אפקט ההילה הינו אפקט חזק במיוחד בתובנות הסובייקטיביות והוא יכול להכריע בעת קבלת החלטה לכאן או לכאן.

אפקט ההילה

הביטוי הילה רומז על מעגל זוהר המכתיר את הראש או המוצר אותו אנו בוחנים, מעגל זה מייצג את האיכויות והידע שיש לנו על אותו אדם או המוצר ואנו נתונים להערכת יתר של הערך של האנשים והמוצרים. 

אפקט ההילה בהערכת עובדים

דוגמא נוספת היא אפקט ההילה בראיון עבודה כאשר מגיע מועמד חדש למשרה מסוימות, בצורה אוטומטית המראיין יוצר מעליו הילה מסוימת המבוססת על רעיונות עבר או סטריוטפים מסוימים של המראיין ועוד לפני תחילת הראיון ניתן להעריך האם המרואיין יעבור לשלב הבא או לא.

רוצה לקבל אחד לחודש מאמרים נבחרים?

Tags: אפקט ההילההטיות קוגנטיביותכלכלה התנהגותית
פוסט קודם

איך להגדיל מכירות באמצעות כלכלה התנהגותית?

פוסט הבא

ארכיטקטורת מידע לשינוי התנהגות

פוסט הבא
ארכיטקטורת מידע

ארכיטקטורת מידע לשינוי התנהגות

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלכלה התנהגותית בקצרה

https://irrational.co.il/wp-content/uploads/2020/10/יחסיות.mp4

אל תחמיצו

ארכיטקטורת מידע

ארכיטקטורת מידע לשינוי התנהגות

איך למכור יותר?

איך להגדיל מכירות באמצעות כלכלה התנהגותית?

מערכת הפעלה של המוח

כמה מידע המוח מעבד בשנייה?

דחיפות קלות

דחיפה קלה לחיים בריאים יותר

הבלוג הלא רציונלי

מדי יום אנחנו עומדים בפני 35,000 החלטות
לקום עכשיו או לשים שעון לעוד 5 דקות?
לאכול שוקולד או תפוח?
להזמין את המוצר הזה או הזה?

איך כל ההחלטות הללו מתקבלות מבלי שבאמת חשבנו עליהם והחלטנו מה נכון עבורנו?

גלו את העולם הלא רציונלי של המוח שלנו
איך הוא פועל ומה מניע אותו לאורך היום

קטגוריות

  • דיגיטל
  • הטיות קוגנטיביות
  • לא רציונליות
  • ניסוי בקטנה
  • עסקים
  • קבלת החלטות

מאמרים אחרונים

  • תורת התועלת – הגדרה, סקירה ודוגמאות
  • ששת כובעי החשיבה של בונו
  • שנאת ההפסד – הגדרה, סקירה ודוגמאות
  • אפקט הבעלות – הגדרה, סקירה ודוגמאות
  • אפקט הצופה מהצד – הגדרה,סקירה ודוגמאות

ניוזלטר לא רציונלי

© 2022 Irrational | כל הזכויות שמורות

No Result
View All Result
  • בית
  • דיגיטל

© 2022 Irrational | כל הזכויות שמורות