No Result
View All Result
לא רציונלי
  • בית
  • כלכלה התנהגותית
  • דיגיטל
  • בית
  • כלכלה התנהגותית
  • דיגיטל
No Result
View All Result
לא רציונלי
בית הטיות קוגנטיביות

אלימינציה באמצעות אספקטים

מה בעצם גורם לנו לבחור לקנות מוצר מסוים? מה הם התהליכים שעוברים לנו בראש בזמן רכישת מוצר מוזמנים לקרוא

Irrational by Irrational
ינואר 30, 2021
in הטיות קוגנטיביות, כלכלה התנהגותית, לא רציונליות, עסקים, קבלת החלטות
0
אלימינציה באמצעות אספקטים
0
שיתופים
16
צפיות
Share on FacebookShare on Twitter

איך אנחנו בוחרים מוצר?

נסו לדמיין שאתם הולכים לחנות חשמל במטרה לקנות טלפון חדש, הידע שלכם כמובן מוגבל הרי הסיכוי שתדעו מה ההבדל המשמעותי בין מעבד 8 ליבות Qualcomm® SnapdragonTM 720G לבין מעבד 6 ליבות עם ערכת שבבים של Apple A14 Bionic או בין מאיץ גרפי 4 ליבות לבין מנוע AI דור 5 של Qualcomm ככל הנראה קטן, לא בגלל שאתם הבעיה אלא בגלל שכמות הידע שלנו מוגבלת וככל הנראה רובנו לא נדע להבדיל בין הסוגים השונים של המעבדים או הטכנולוגיות.

אז איך בסוף נקבל החלטה?

ישנם הרבה הסברים ותיאוריות לגבי התנהגות צרכנים אבל במאמר זה נדבר על טכניקה לקבלת החלטות שפיתח עמוס טברסקי בשנות השבעים, טכניקה זו טוענת שאנחנו נזהה תחילה מאפיין אחד שהוא החשוב ביותר למקבל ההחלטה, לדוגמא במקרה שלנו המצלמה, יכולות המצלמה נשקלות בין כלל האופציות העומדות לרשותו של מקבל ההחלטה, מכיוון שאנחנו מוצפים במידע שאת רובו אנחנו בעיקר לא מבינים אנחנו נעדיף להקל על עצמנו ולבחור דבר אחד או שניים שהם הכי חשובים עבורנו ונבצע את השוואת מכשירים ביניהם, דרך קבלת החלטות זו לא תחליט לנו בהכרח את ההחלטה הכי טובה עבורנו מההיצע הקיים, אך היא תצמצם לנו את כמות המידע לשני מרכיבים חשובים ועל פיהם אנחנו נקבל החלטה.

מה אנחנו יכולים ללמוד מזה?

בין אם אתם בעלי עסקים או משווקים נסו לחשוב כיצד הלקוח חוקר את המכשיר שלכם, אם ניקח את דוגמאת הטלפונים ככל הנראה טלפון שידגיש שיש לו את המעבד המפותח ביותר שהורכב בעזרת יכולת בינה מלאכותית מיוחדת לא ימכור כמו מצלמה 48+12+14+5+7 מגה פיקסל (שאגב גם מגה פיקסל מעטים מאיתנו יודעים מה זה אומר ומה ההשפעה של כל פיקסל נוסף על התמונה אבל ככלל אצבע אנחנו מבינים שככל שיש יותר זה יותר טוב). נסו להבין מה הצרכנים רוצים ואז תפשטו עבורם את הצורך הזה ותשימו על הדבר הזה את הדגש השיווקי שלכם.

רוצה לקבל אחד לחודש מאמרים נבחרים?

פוסט קודם

הטיית ההווה – הגדרה, סקירה ודוגמאות

פוסט הבא

מה זה מותג לפי הכלכלה ההתנהגותית?

Irrational

Irrational

פוסט הבא
מה זה מותג?

מה זה מותג לפי הכלכלה ההתנהגותית?

מומלץ עבורך

אפקט המסגור

אפקט המסגור – הגדרה, סקירה ודוגמאות

2 שבועות ago
מערכת הפעלה של המוח

כמה מידע המוח מעבד בשנייה?

2 חודשים ago

תקראו למטה

משווקים, פוליטיקאים, בעלי עסקים ועוד רבים למדו את השיטה איך לשחק במערכות ההפעלה של בני האדם והם מנצלים את זה יום - יום לטובתם האישית.


הבלוג הזה נכתב כדי לחשוף בפניכם את תובנות הכלכלה ההתנהגותית שמפתחות מדי יום.
בבלוג תוכלו למצוא דרכים מעניינות כיצד להטמיע את הרצונות שלכם באנשים מסביבכם וכיצד מערכת קבלת ההחלטות שלנו מתנהגת כאשר היא צריכה להחליט.

מקווה שתתחברו לתוכן הבלוג, תרגישו חופשיים לשתף
בתחושות וברגשות שלכם כלפי הנכתב כאן

קטגוריות

  • דיגיטל
  • הטיות קוגנטיביות
  • כלכלה התנהגותית
  • לא רציונליות
  • ניסוי בקטנה
  • עסקים
  • קבלת החלטות

ניוזלטר לא רציונלי

© 2020 Irrational | כל הזכויות שמורות

No Result
View All Result
  • בית
  • כלכלה התנהגותית
  • דיגיטל

© 2020 Irrational | כל הזכויות שמורות