איך אנחנו בוחרים מוצר?
נסו לדמיין שאתם הולכים לחנות חשמל במטרה לקנות טלפון חדש, הידע שלכם כמובן מוגבל הרי הסיכוי שתדעו מה ההבדל המשמעותי בין מעבד 8 ליבות Qualcomm® SnapdragonTM 720G לבין מעבד 6 ליבות עם ערכת שבבים של Apple A14 Bionic או בין מאיץ גרפי 4 ליבות לבין מנוע AI דור 5 של Qualcomm ככל הנראה קטן, לא בגלל שאתם הבעיה אלא בגלל שכמות הידע שלנו מוגבלת וככל הנראה רובנו לא נדע להבדיל בין הסוגים השונים של המעבדים או הטכנולוגיות.
אז איך בסוף נקבל החלטה?
ישנם הרבה הסברים ותיאוריות לגבי התנהגות צרכנים אבל במאמר זה נדבר על טכניקה לקבלת החלטות שפיתח עמוס טברסקי בשנות השבעים, טכניקה זו טוענת שאנחנו נזהה תחילה מאפיין אחד שהוא החשוב ביותר למקבל ההחלטה, לדוגמא במקרה שלנו המצלמה, יכולות המצלמה נשקלות בין כלל האופציות העומדות לרשותו של מקבל ההחלטה, מכיוון שאנחנו מוצפים במידע שאת רובו אנחנו בעיקר לא מבינים אנחנו נעדיף להקל על עצמנו ולבחור דבר אחד או שניים שהם הכי חשובים עבורנו ונבצע את השוואת מכשירים ביניהם, דרך קבלת החלטות זו לא תחליט לנו בהכרח את ההחלטה הכי טובה עבורנו מההיצע הקיים, אך היא תצמצם לנו את כמות המידע לשני מרכיבים חשובים ועל פיהם אנחנו נקבל החלטה.
מה אנחנו יכולים ללמוד מזה?
בין אם אתם בעלי עסקים או משווקים נסו לחשוב כיצד הלקוח חוקר את המכשיר שלכם, אם ניקח את דוגמאת הטלפונים ככל הנראה טלפון שידגיש שיש לו את המעבד המפותח ביותר שהורכב בעזרת יכולת בינה מלאכותית מיוחדת לא ימכור כמו מצלמה 48+12+14+5+7 מגה פיקסל (שאגב גם מגה פיקסל מעטים מאיתנו יודעים מה זה אומר ומה ההשפעה של כל פיקסל נוסף על התמונה אבל ככלל אצבע אנחנו מבינים שככל שיש יותר זה יותר טוב). נסו להבין מה הצרכנים רוצים ואז תפשטו עבורם את הצורך הזה ותשימו על הדבר הזה את הדגש השיווקי שלכם.